سبحان الله - الزمالك اليوم

عقب عزل مرتضى منصور .. خالد طلعت يقوم بتشبيه الأحداث داخل الزمالك بـ فيلم أحمد حلمي

2023-04-16t14:53:02+02:00 - القاهرة

بقلم :   أحمد المدبولى
عقب عزل مرتضى منصور .. خالد طلعت يقوم بتشبيه الأحداث داخل الزمالك بـ فيلم أحمد حلمي


أخبار أخرى
الزمالك وقرار حاسم جديد بشأن بيزيرا بعد أزمة القيد
انفراجة جديدة للزمالك.. تقليص عدد قضايا إيقاف القيد لدى فيفا
الزمالك يعلن رسميا انهاء ملف جديد من ملفات القيد
مينا ماهر: الزمالك أنهى قضية جديدة من قضايا ايقاف القيد
"عاجل" بيان رسمي .. الزمالك يخطو خطوات تنفيذية لإنشاء فرعه الجديد بمدينة 6 أكتوبر
الزمالك يؤجل حسم تلك الصفقة لحين معرفة موقف أزمة ايقاف القيد التأديبي
رد فعل الزمالك عقب اصابة حسام عبد المجيد امام نيوزيلندا
خاص الزمالك اليوم : عمرو أدهم يعود من جديد
الجمعية المصرية للاعبين المحترفين تختار لاعب الزمالك الافضل عن الموسم المنتهي
ضربة فنية لـ الجزائر قبل مواجهتي الأردن والنمسا
الظروف الجوية تهدد مباراة فرنسا والعراق
تصريحات مصطفى زيكو بعد الفوز على نيوزيلندا
بعد لقائها بحسين لبيب : تصريحات وزيرة الاسكان
تصريحات الوزير بعد فوز منتخب مصر اليوم
رسالة مكتوبة بخط اليد متروكة من منتخب إيران : من بلاد فارس القديمة
علق الناقد الرياضي خالد طلعت على الأحداث الأخيرة داخل نادي الزمالك عقب قرار القضاء الادارى اليوم بعزل مرتضى منصور زوال صفته من رئاسة الزمالك.

وذلك بناء على دعوى تم إقامتها من عدد من أعضاء الجمعية العمومية للزمالك، استنادا الى تنفيذ مرتضى منصور حكم بالحبس شهر في أحد قضايا محمود الخطيب رئيس النادي الأهلي بالسب والقذف.

خالد طلعت وخلال تصريحات له عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك تحدث قائلا:

من وانا صغير وأنا لسه طالب في الجامعة وكان لسه عندي شعر ساعتها
- مرتضى منصور يبقى رئيس نادي الزمالك .. الناس اللي بتحبه تفضل تهيص .. والناس اللي بتكرهه تبقى زعلانه
- بعديها بشوية مرتضى منصور يسيب نادي الزمالك (سواء بالانتخابات أو بحكم قضائي أو بقرار من وزارة الرياضة) .. الناس اللي بتحبه تبقى زعلانه ومتضايقه .. والناس اللي بتكرهه تبقى مبسوطة 
- بعديها بشوية مرتضى منصور بيرجع تاني رئيس نادي الزمالك (سواء بالانتخابات أو بحكم قضائي) ..  الناس اللي بتحبه تفضل تهيص .. والناس اللي بتكرهه تبقى زعلانه
- بعديها بشوية مرتضى منصور يسيب نادي الزمالك (سواء بالانتخابات أو بحكم قضائي أو بقرار من وزارة الرياضة) .. الناس اللي بتحبه تبقى زعلانه ومتضايقه .. والناس اللي بتكرهه تبقى مبسوطة 
* الحالة دي فعليا عايشين فيها وبتكرر بقالنا 20 سنة تقريبا من 2005 لحد النهاردة وحصلت أكتر من 10 مرات رايح جاي ، والغريب ان الناس برضه بتفضل تكرر نفس رد الفعل
كل مرة مرتضى يمشي الناس اللي بتكرهه تظيط وتفرح والناس اللي بتحبه تزعل ، ولما يرجع يحصل العكس
أنا بس باقول كده عشان الناس تهدى شوية ، لما مرتضى يمشي بلاش اللي بيكرهوه يفرحوا قوي وبلاش اللي بيحبوه يزعلوا قوي ، ولما مرتضى يرجع بلاش برضه يحصل العكس
الأحداث بتتكرر وبتتعاد بنفس التفاصيل ونفس ردود الفعل وكأننا عايشين في فيلم ألف مبروك بتاع أحمد حلمي



شاهد الفيديوهات
zamalek fans
التعليقات