سبحان الله - الزمالك اليوم

رحاب أبورجيلة والكلام الأهم بعيدا عن جدل ملف تجديد زيزو

2025-03-23t01:26:37+02:00 - القاهرة

بقلم :   أحمد المدبولي
رحاب أبورجيلة والكلام الأهم بعيدا عن جدل ملف تجديد زيزو


أخبار أخرى
ايران تكشف موقفها من الفعاليات الغير مرغوب فيها على هامش مباراة مصر
تصريحات مدير المنتخب الايرانى قبل مواجهه الفراعنه
ثنائي فى الزمالك يطالب بمدرب أجنبي
نصر عزام يكشف تفاصيل تحفيض العقوبه على الزمالك .. ومصير عقوبه السوبر الافريقي
فيفا يصدم حسام عبد المجيد
إعلامى يوضح قرار الزمالك بشأن قائمة الموسم الجديد
مصير الجهاز الفنى لـ الزمالك خلال جلسه مرتقبه
تصريحات وليد صلاح عبد اللطيف بشأن مواجهه مصر وإيران
الأهلي يغلق ملف التفاوض مع لاعب الزمالك
تقارير: الزمالك يقترب من توقيع عقد الأرض الجديدة.. وتحركات مكثفة لبدء المشروع
إبراهيم عبدالجواد يكشف تفاصيل تصعيد الزمالك ضد زيزو والمبلغ المطلوب من اللاعب
قرار ادارة الزمالك استعدادا للموسم الجديد
منتصر الرفاعي يكشف بداية تحركات الزمالك لإنهاء إجراءات إنشاء الاستاد
اتحاد الكرة يرد على تمسك اقامة الفعاليات الغير مرغوبة بها على هامش مباراة مصر و ايران
إيران تشكو من مضايقات جديدة قبل مواجهة مصر في المونديال
علق رحاب أبو رجيلة عضو مجلس ادارة نادي الزمالك السابق على الأنباء المتداولة خلال الساعات الماضية عبر السوشيال ميديا بشأن توقيع أحمد السيد زيزو للنادي الأهلي

أنباء خرجت مؤخرا غير مؤكدة تتحدث عن توقيع زيزو للنادي الأهلي، في ظل نهاية عقده مع الزمالك نهاية الموسم الحالي

رحاب أبو رجيلة من خلال حسابه على موقعه التواصل الاجتماعي فيسبوك تحدث قائلا:

انا مش حابب اتكلم فى قصه زيزو مضى ممضاش هيقعد هيمشي انا بس هتكلم عن فكره ممكن الناس تقولى دى مش وقتها بس انا شايف ان هو ده الصح وغير كده حتى لو مضى زيزو وقعد طب واللى بعد كده هنعمل ايه انا مقدر تماما رغبه جمهور الزمالك فى بقاء لاعب مهم زى زيزو 
الاخبار اللى نزلت بتقول ان الاتفاق ٣٠ مليون والباقى هيتم تمويله من عقد اعلانى لمشروب طاقه ومتبقي مبلغ بسيط من بعض المحبين 
نرجع هنا بقه للكلام المهم على الاقل لى اللى هو بقه ازاى النادى فى كل الظروف الصعبه دى لحد الان مش قادر يخلق اى موارد ولا تمويل من رعايات كبيره واعتماده فقط بس على تمويلات المحبين طب على الاقل اداره تسويق محترفه تحط رجلك على اول الطريق انا ممكن افهم كل الظروف الصعبه اللى فيها اداره النادى وابقي مقدر جدا للوضع المالى السيئ لكن اللى مش قادر افهمه ولا ابلعه هو عدم قدرتنا على وضع اسس وقواعد وادارات محترفه لمساعدتنا .
ابتدى خطوات جاده زى خطوه لجنه التخطيط فى كل ملفات النادى على الاقل تخلى الناس تحس بان فيه نور جاى حتى لو من بعيد 
انا قولت قبل كده ان الحل الاخير للنادى هو ارض اكتوبر وما زلت لكن حتى ده استثمار طويل الاجل هيقعد على الاقل من ٢ الى ٣ سنوات علشان يبتدى يدخلك دخل تعتمد عليه ما ينفعش نقعد نستنى كل ده من غير خطط بديله 
اعتقادى ان ده الملف الاصعب اللى لازم اداره الزمالك تشتغل عليه ابتدى نظم نفسك فى كل الاتجاهات واشتغل لنادى الزمالك وورينا ان فى نور جاى فى اخر الطريق 
وفى النهايه علشان كلامى ما يتفهمش غلط او يتفسر اى تفسير انا مع  بقاء زيزو فى النادى تحت اى ظرف وباى اسلوب ومش بس زيزو لا كل لاعيبتنا ومش فى الكره بس لا وكمان فى كل الالعاب



شاهد الفيديوهات
zamalek fans
التعليقات