سبحان الله - الزمالك اليوم

خالد طلعت يرد على اتهامات مجاملة بيراميدز على لسان الأهلاوية ويؤكد: كلامهم يؤكد كلام الزملكاوية

2025-03-29t15:29:20+02:00 - القاهرة

بقلم :   أحمد المدبولي
خالد طلعت يرد على اتهامات مجاملة بيراميدز على لسان الأهلاوية ويؤكد: كلامهم يؤكد كلام الزملكاوية


أخبار أخرى
هلال القدس يحتفل بلاعب الزمالك وفز الابيض بالدوري
مصدر فى الكاف يتحدث عن الموعد المنتظر لـ قرعة بطولتي دوري أبطال إفريقيا والكونفدرالية
كما أكدنا لكم بالامس : مصدر من النادى ..حصلنا على مهلة لمدة أسبوع
خالد بيومي يعلق على فوز المغرب والتأهل لدور الـ 32
المقاولون يعلن عن صفقة جديدة فى فترة الانتقالات الصيفيية
بالتفصيل : كيف يتم تحديد أفضل 8 منتخبات احتلت المركز الثالث؟
الزمالك يتحرك لتأمين بقاء محمد شحاتة
الزمالك يجهز دفعة جديدة من الناشئين لدعم الفريق الأول
الزمالك يحسم موقفه من مستقبل شيكو بانزا بعد أنباء اهتمام ليبي
ايران تكشف موقفها من الفعاليات الغير مرغوب فيها على هامش مباراة مصر
تصريحات مدير المنتخب الايرانى قبل مواجهه الفراعنه
ثنائي فى الزمالك يطالب بمدرب أجنبي
نصر عزام يكشف تفاصيل تحفيض العقوبه على الزمالك .. ومصير عقوبه السوبر الافريقي
فيفا يصدم حسام عبد المجيد
إعلامى يوضح قرار الزمالك بشأن قائمة الموسم الجديد
رد المحلل الرياضي خالد طلعت بكلمات قوية على كلام مسؤولي وإعلاميين وجماهير الأهلي يرددون كلام أن بيراميدز هياخد الدوري مجاملة من اتحاد الكرة والحكام وان الاهلي بيتظلم 

خاصة في ظل الأزمة الأخيرة مع النادي الأهلي عقب قرار انسحابه من مباراة القمة الأخيرة أمام الزمالك في الدوري

خالد طلعت عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك تحدث قائلا:

الزملكاوية طول عمرهم بيرددوا كلام ان الدولة واتحاد الكرة والحكام بيساندوا الأهلي وان المساندة دي هي اللي خلت الأهلي يكسب بطولات كتيرة على مدار تاريخه مش بمجهوده
وطبعا الأهلاوية كانوا بيردوا وبيقولوا ان الكلام ده مش صح وان مستحيل نادي يفوز ببطولات بالمجاملة وان اي نادي يفوز ببطولات يبقى بمجهوده وان الزملكاوية بيقولوا كده عشان يعلقوا فشلهم على شماعة الظلم والتحكيم
الغريب بقى ان فيه كتير من مسؤولي واعلامي وجماهير الأهلي بيرددوا نفس كلام الزملكاوية السنة دي وبيقولوا ان بيراميدز هياخد الدوري مجاملة من اتحاد الكورة والحكام وان الاهلي بيتظلم ، والكلام ده خطير جدا لأنه بيضرب تاريخ الأهلي وبطولاته كلها في مقتل، خاصة وأن كلام الزملكاوية أكثر منطقية لان الاهلي هو الأولى بالمجاملة مش بيراميدز نظرا لتاريخه وشعبيته الكبيرة ونفوذه الكبير ومسؤوليه الكبار طول التاريخ
لأن لو الأهلاوية أقروا بان الدولة او الاتحاد او الحكام ممكن يظلموا نادي ويوجهوا بطولات لنادي تاني لأي سبب وانهم مقتنعين بكده فكده بيأكدوا كلام الزملكاوية اللي بيقولوه بقالهم أكتر من 100 سنة وبكده بيفتحوا الباب للتشكيك في كل بطولات الاهلي على مدار التاريخ بنفس الطريقة اللي بيشككوا بيها في الدوري السنة دي 
الأهلاوية دلوقتي أمام طريق من اتنين مالهمش تالت ، يا الاقرار بان البطولات بتتاخد بالمجهود والتفوق والشطارة ومفيش بطولات بتتاخد بالمجاملات او التحكيم ، وبكده يبقى بيراميدز يستحق بطولة الدوري السنه دي لو اخدها ويبقى ده فشل من الاهلي نفسه ، او الاقرار بان البطولات بتتحسم بالمجاملات والحكام وبكده يبقى بيأكدوا كلام الزملكاوية اللي بيقولوه بقالهم سنين طويلة وبيشككوا في كل بطولات الاهلي انه مخدهاش بمجهوده ومكانش يستحقها


شاهد الفيديوهات
zamalek fans
التعليقات