حرص أحمد دويدار لاعب الزمالك السابق الاشادة بحسام حسن المدير الفنى لمنتخب مصر.
وعبر صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجتماعى فيس بوك كتب أحمد دويدار معلقاً :
تتفق او تختلف وجهة نظري قولتها من شهر كابتن حسام حسن افضل مدرب مصري حاليا ومن افضل المدربين علي مستوي افريقيا سواء صعد ان شاء الله او خرج لقدر الله لازم يجدد لمنتخب مصر ٤ سنوات.
مدرب عنده طموح وهوه ده اللي دايما بنادي بيه احنا عايزين نكسب امم افريقيا ونوصل لدور ٨ في كأس العالم احنا مش اقل من دولة المغرب الشقيق تعالي نشوف علي مستوي الأندية عاملين عظمة سواء النادي الاهلي بطل دوري أبطال أفريقيا كام مرة ووصل كأس عالم للأندية كام مرة الزمالك خد كام بطولة افريقيا.
بيراميدز لسه واخد دوري ابطال افريقيا لكن علي المستوي الدولي محتاجين طموح كل الاعلام المصري احنا مصر كل الدعم للكابتن حسام حسن ولمنتخبنا الوطني