اوضح حسن شحاته المدير الفنى للمنتخب الوطنى الاول، تفاصيل مكالمته مع حسام حسن، المدير الفني الحالى للفراعنه.
بعد تعادل مصر مع إيران 1-1، في ختام دور المجموعات لكأس العالم والتأهل إلى دور الـ32.
واشار الى حسام حسن، بيحرق دمه، بيحرق دمه من اجل منتخب مصر، ونرى حسام حسن، بيخرج لاعبين من مباراة إيران، وهذا يخلينا نقيمه بشكل كبير جدًا.
وشدد على نحن نبكى من الفرحة أو بنبكي على منتخبنا، حسام حسن، خلانا نبكي من الفرحة.
وقال أنا باركت لـ حسام حسن، وقولتله كمل ، احنا هنفضل في ضهرك، وتشعر ان العميد تغير تماما، بيتكلم معانا على أساس إننا داعمين ليه.