سبحان الله - الزمالك اليوم

خاص: 3 أسباب جوهرية تجعل بقاء ميدو أفضل للزمالك

2014-07-22t00:55:02+02:00 - القاهرة

بقلم :   
خاص: 3 أسباب جوهرية تجعل بقاء ميدو أفضل للزمالك


أخبار أخرى
تقارير إعلامية حول تولى معتمد جمال الشرطة العراقي تُزبد من غموض الموقف
من بينهم لاعب الزمالك .. طارق السيد: عدم تواجد ثنائي مصر في قائمة كأس العالم ظلم
ناصر ماهر يتحدث عن رحيله عن الزمالك: كان من أجل مصلحة النادي
أحمد عيد عبد الملك: لا يمكن الاستغناء عن ثنائي منتخب مصر
منتخب مصر يحسم رسميا مصير فتوح من مباراة استراليا
اجتماع لحسم مصير معتمد جمال .. والمدرب بدأ يدرس العروض
ردود الأفعال داخل بعثة منتخب مصر تجاه تصرف هيثم حسن
تقرير طبي يطمئن جماهير مصر على محمد صلاح قبل مواجهه استراليا
مصدر بالزمالك يكشف حقيقة استمرار معتمد جمال في الجهاز الفني الجديد
أحمد دويدار يتغنى بحسام حسن
"صورة" ..رسالة لاعبي منتخب ايران بعد مباراة منتخب مصر
الزمالك يعلن : الدوري يزور محافظات مصر
اعتراضاً على عدم مشاركته : لاعب منتخب مصر يمسح كل صورة من إنستجرام
الأشعة تحسم موقف ثلاثي المنتخب من مباراة أستراليا
خلينا قاعدين ننتظر إجتماعات : إجتماع منتظر لحسم ملف المدير الفنى
بعد فوز الزمالك بالكأس الزملكاوية اتفاجئوا إن ميدو كان عاوز يمشى هو جهازه يعنى علشان يرفع الحرج عن مجلس الإدارة ويديهم حرية اختيار جهاز جديد أو الإبقاء عليه لو هما عاوزين.

وكالعادة إحنا فى "الزمالك اليوم" هدفنا مصلحة الزمالك مش أى شخص، ولقينا إن قرار استمرار ميدو أفضل لـ3 أسباب:

1 - ضيق الوقت:
الزمالك خد الكاس يوم السبت اللى فات، وعنده ماتش مصيرى مع مازيمبى السبت اللى بعده، يعنى الوقت ميسمحش لأى مدرب جديد ييجى ويطبق فكره ويحط بصمته مع الفرقة، وسبحان الله .. فييرا جبناه الزمالك من سنتين قبل ماتش مع مازيمبى برضو فى الكلية الحربية بـ6 أيام، وده كان أول ماتش الزمالك يخسره من فريق أفريقى فى القاهرة !!.

2 - بطولة الكأس:
طبيعى فى أى فرقة بعد ماتكسب بطولة، الروح المعنوية للجهاز واللاعيبة بتبقى فى السما، خصوصًا بعد مشوار صعب أو بعد ماتاخد البطولة من خصم قوى، لإن ده بيخليك انت تحس إنك مش قليل، والطبيعى كمان بعد ما أى فرقة تكسب بطولة إن العلاقة بتزيد قوة بين المدرب ولاعيبته، وبالتالى لازم نستغل دفعة الكأس قبل ماتش مازيمبى.

3 - الصفقات:
صفقات الزمالك "معظمها" ميدو اللى اختارها، وبالتالى إنت لما تجيب مدرب جديد وأجنبى تحديدًا على الصفقات دى مش هيقولك الله ده انتوا جبتوا لاعيبة هايلة، ده ممكن يفاجئك ويقولك أنا مش عاوز حد من اللى انتوا هتمشوهم يمشى أصلًا !!، وساعتها تلبس إنت فى الحيط بقى وتحاول تشوفلك صرفة فى لاعيبة جبتها وملعبتش !!.

شارك برأيك: إنت مع أو ضد بقاء ميدو ؟؟

شاهد الفيديوهات
zamalek fans
التعليقات