سبحان الله - الزمالك اليوم

بيان ناري من الوايت نايتس عقب منعهم من حضور المباراة فهل يتقبله جمهور الزمالك؟!

2017-05-13t09:49:02+02:00 - القاهرة

بقلم :   
بيان ناري من الوايت نايتس عقب منعهم من حضور المباراة فهل يتقبله جمهور الزمالك؟!


أخبار أخرى
تعليق خالد الغندور على شوط المباراة الاول بين مصر ونيوزيلندا
أحمد جعفر يطالب بهذا الثنائى فى الشوط الثانى من مباراة مصر
تعليق مختلف من معتز الشامى على قرار الكاف مد مهلة استخراج تراخيص الأندية
"عاجل" دكة بدلاء منتخب مصر أمام نيوزيلندا
"عاجل" تشكيل مصر الرسمي أمام نيوزيلندا
رغم الاستقرار على بقاؤه .. جلسة تخص معتمد جمال في الزمالك
ميدو يهاجم إدارة الزمالك ويطالب بمصارحة الجمهور
فتحي سند يعلق على موقع الزمالك من الإيقاف التأديبي
تصريحات نارية من الجزيري ضد مسئولي الزمالك
خطة بديلة في الزمالك لمواجهة أزمة القيد.. والناشئين في الواجهة
اتحاد الكرة يعلق على قرار الكاف بمد مهلة تراخيص الأندية الإفريقية
الكاف يعلق على قرار مد مهلة الحصول على الرخصة الإفريقية
نصيحة جمال حمزة للاعبي مصر أمام نيوزيلندا
عمرو جاب الله يكشف قرار الكاف بمد مهلة الحصول على الرخصة الإفريقية لهذا الموعد
الزمالك يرد على مصير الرخصة الأفريقية عقب قرار الايقاف التأديبي
مازالت مجموعة الوايت نايتس تتوالى فى البيانات تلو الأخري ضد مجلس إدارة الزمالك برئاسة المستشار مرتضي منصور ، و السبب منعهم من دخول المباريات.

حيث كان الزمالك قد واجه بالأمس فريق كابس يوناتيد ببرج العرب فى حضور 6 آلاف من جماهير الزمالك من ضمنهم أعداد ضئيلة من مجموعة الوايت نايتس ، و الباقية تم منعهم لأسباب مُختلفة.

و جاء البيان الناري كالآتى :-

النهارده مش هنكتب بلغة عربية فصحى، ولا هنكتب مصطلحات محدش بيفهمها.

هنخاطب الناس كلها بلغة يفهموها عشان يحسوا بكم المعاناة و الأسي اللي بيعيشه جمهور الكورة كل يوم.

إبتدت المهزلة دي بداية من قمع الجمهور ثم منعهم ثم حبسهم ثم قتلهم بدم بارد ثم هدم مدرجاتهم، و أخيرا بتقييدهم و تهديدهم و إجبارهم يقعدوا في مكان غير مكانهم.

التالته يمين المكان التاريخي لكل جمهور الزمالك، اللي بيجتمع فيه الغني و الفقير، الشاب و العجوز و الطفل، و العيله و الأم و كل الناس بكل صفاتهم و طبقاتهم الإجتماعيه بيتلاقوا هنا.

بيغنوا بصوت واحد و روح واحدة عشان حب إتربوا عليه من يوم ما إتولدوا.

تذكرة الماتش اللي كانت ب٥ جنيه و بعد كده ١٠ و ٢٠ و دلوقتي ب٥٠ جنيه، عمرها ما هتمنع شباب بيسافروا ورا فرقتهم لآخر مكان في الدنيا و في ظروف مايتحملهاش غيرهم هم بس.

القصة مش تالته ولا تانيه! الموضوع كله و تتقفل التالته ليه أصلا! و مين المستفيد من كده!

مش كفايه العالم كله بيلعب كل المسابقات بجمهور و يمكن ظروفهم أوحش مننا بمراحل، لكن عندهم إستعداد يبنوا و ينموا في الرياضة الشعبية الأولي في العالم، ده عقبالنا يعني.

وعود في وعود في وعود...

السيد وزير الشباب و الرياضة، و السيد رئيس لجنة الشباب مش جه دورهم عشان يعملوا شغلهم و يساعدوا الشباب، اللي دايما مستعد لحل مشكلة الجمهور و عودتها في أسرع وقت!

ولا الشباب دي كلمة بس كده، و هنجيب ٥-٦ تبعنا و الدنيا مستقرة و زي الفل.

مش هنعيب علي شخص مريض عنده مشاكل تقريبا من و هو طفل، لا يعلمها إلا الله يعني! و تبعياتها اللي خلتنا دايما في أزمات و مشاكل عشان عايز يثبت للناس إنه راجل، و كلنا عارفين اللي فيها يعني

شاهد الفيديوهات
zamalek fans
التعليقات