سبحان الله - الزمالك اليوم

عيب أوى : طبيبه تهاجم طبيب الغلابه بعد وفاته

2020-08-02t22:09:21+02:00 - القاهرة

بقلم :   محمد مزيد
عيب أوى : طبيبه تهاجم طبيب الغلابه بعد وفاته


أخبار أخرى
تصريحات قائد منتخب إيران عن مباراة مصر
5 لاعبين مهددين بالغياب حال تأهل مصر لدور الـ 32
الزمالك يستعد لصرف جزء من مستحقات اللاعبين
طلعت يوسف يعلق على أنباء إنخفاض عقد زيزو مع الاهلى
محمد صلاح يتغنى بمستوى الفراعنه ويتوقع مصيرهم .. ونصيحة لـ زيزو
إبراهيم حسن يكشف آخر استعدادات الفراعنه لمواجهه إيران
ماجد سامى يعلن عن وفاه هذا المدرب
رساله الكأس لـ ميدو
النني يدعم ميدو
رساله أحمد عيد عبد الملك لـ ميدو
نداي يصدم الزمالك مجدداً
أيمن يونس يتحدث عن مواجهه مصر وإيران
أول تصريحات من ميدو عقب أزمته الصحية
طارق حامد في طريقه لحل أحد قضايا الزمالك في الفيفا
الزمالك يحاول تقليل خسائر ضم لاعبه من خلال محاولة تسويقه جيدا
انتقدت الدكتورة حنان السكرى، استشاري أول التوليد وأمراض النساء والعقم، فى تدوينة لها عبر صفحتها الشخصيه على موقع التواصل الاجتماعى فيس بوك الدكتور محمد مشالى، طبيب الغلابة، الذى رحل عن عالمن منذ أيام.

وعبر فيس بوك كتب حنان السكرى : 

د.مشالي.. فوق راسي.. لكنه لا يمت للطب بشيء.. و لا له أى علاقة بالممارسة الصحيحة، ولو وزارة الصحة راحت عيادته علشان تعمل تفتيش ضروري تقفلها وتمنعه من ممارسة المهنة والعمل بالطب، لأن عيادته دي تخالف المواصفات الخاصة بالترخيص من ناحية النظافة والتعقيم واحتياطات مكافحة العدوى.

وتابعت : ولو نقابة الأطباء عملت تفتيش ولقيت طبيب بتاع كله، يعني بيكشف أطفال وهو موش متخصص أطفال، وبيكشف باطنة وهو موش متخصص باطنة، وبيعمل تحاليل بأجهزة بدائية موش بتظهر الميكروب صح وهو موش متخصص تحاليل، هتوقفه عن العمل فوراً وممكن يتشطب من النقابة .

وواصلت :  د.مشالي لما رفض مساعدة غيث دى موش بطولة ولا جدعنة ولا كرامة وكبرياء، ده غلط وضد مصلحة الفقرا والغلابة اللى بيعيش علشانهم زى ما بيقول.

واضافت : لو عاوز يخدمهم صح يوافق على تجديد عيادته اللى متمسك بيها وسط الغلابة.. يوقف الشغل كام يوم ويفضي كل حاجة فيها والجرايد اللى من أيام الملك، واللي حاططها جانبه كأنها مراجع طبية وأكيد كلها تراب وميكروبات وعفن، ويحط الميكروسكوب الغريب اللى لازقه بشيكرتون في المتحف، ولما يحب يعمل تحليل بول لحد يبعته لمعمل محترم يكون بيعمل خير برده ومجاني .

واستكملت انتقادها للراحل قائله : لما هو يقدر يلبس كويس ليه يلبس مبهدل ويبقى مظهره غير لائق كإنسان موش هأقول كدكتور؟..

واتمت : يعني لا ممارسة صح، ولا عيادة صح، ولا مظهر لائق، والإعلام عمال يظهره كأنه أبوقراط .

وتبقى كلمة : من العيب أنى أتكلم على شخص توفاه الله ، لا يستطيع حتى الدفاع عن نفسه ،، مش هقدر أقول غير كدا .

شارك برأيك .. رأيك يهمنا ..

شاهد الفيديوهات
zamalek fans
التعليقات