سبحان الله - الزمالك اليوم

مخرج سينمائى يوجة رساله ناريه لـ زيزو

2025-04-07t11:58:47+02:00 - القاهرة

بقلم :   أمنيه العطار
مخرج سينمائى يوجة رساله ناريه لـ زيزو


أخبار أخرى
الزمالك يكشف آخر تطورات شركة الكرة
جمال الغندور يتحدث عن مدربين أجانب على طاولة الزمالك في حالة رحيل معتمد جمال
ممدوح عباس يهاجم ما حدث في منطقة المشجعين.. ويطالب
هل تصبح قضية ابراهيما نداى الأصعب في قضايا أزمات ايقاف القيد
ليكيب تثير الجدل حول مصير مصطفى محمد بإعلان غيابه عن تدريبات نانت
الزمالك يجهز ملف جديد للمحكمة الرياضية لدعم موقفه في أزمة القيد
الزمالك يفضل تلك المدرسة حال التعاقد مع مدرب أجنبي
عاجل : الزمالك يعلن حل قضيتين من قضايا إيقاف القيد
الاتحاد السكندري يقترب من ضم مهاجم مودرن
مصدر مقرب من حسام عبد المجيد يتحدث عن موقفه من الاحتراف فى الخليج
نأمل وننتظر ونتمنى : بشرة خير من خالد الغندور
ماجد سامى ينتقد إحتفال لاعبى منتخب مصر بعد مباراة نيوزيلندا على هذه الاغنية
موعد المؤتمر الصحفى لحسام حسن .. والثلاثى الذى يتحدث
مصادر : إدارة الزمالك تنجح فى حل هذه القضية
وعكة صحية لـ نجم الزمالك السابق
قام المخرج عمرو سلامة بتوجيه رساله ناريه الى احمد السيد زيزو، نجم الفريق الاول الكروى فى النادى.

ونشر عبر صفحته الرسميه على موقع التواصل الاجتماعى "فيس بوك":

وكتب: رسالة إلى زيزو، لازم تكون حاسس بفخر كبير. آه، رقميًا أنت من هدّافي الزمالك التاريخيين، وأرقامك مميزة وقياسية، لكن أظن الرقم القياسي الأهم هو عدد الساعات الإعلامية، وعدد نقاشات القهاوي والكافيهات، وعدد البوستات اللي على السوشيال ميديا، اللي الناس كلها كانت بتتكلم فيها عنك، في آخر ست شهور، 

موضوع التعاقد مع زيزو كان نقاش متكرر أكتر من مواضيع في السياسة، والأحداث الإقليمية، والاقتصاد، والفن، ماعتقدش إن في لاعب في تاريخ مصر حصل له كل ده. آه، كان في لعيبة ليهم لحظات مشابهة، لكن مش بنفس الزخم ده، لدرجة إن الزمالك والأهلي نسيوا إن الاتنين الاحتمال الأقرب مش هياخدوا الدوري السنة دي، وتحول انتصار الموسم ليهم 

هو مين هيمضي زيزو وكأن اللي كسبك كسب الدوري، كمان من مميزاتك إنك لاعب أغلب جماهير الفرق التانية ما بتكرهكش عمرك ما كنت مستفز، ولا أخدت موقف عدائي، ودي ميزة نادرة في الكورة، بس للصدق، أنا كمشجع، ولإني ماعرفكش على المستوى الشخصي لسة للأسف، فحبّي ليك مشروط بإنك زملكاوي. ولو رحت الأهلي، أكيد هتكون فيه مشاعر غضب وإحباط وبسبب سذاجة المشجع الطبيعية، مش هفكر بقى في الاحترافية، ولا هقدر أستوعب إنك بتدور على مستقبل أفضل. 

ساعتها هشعر إنك خنتنا، وأعتقد ده هيكون شعور أغلب الزملكاوية، بعد ما كنت معشوق جماهير فريقك، وتحترم من المنافس، هتبقى محبوب من جماهير الفريق الجديد، لكن مكروه بشدة من جمهورك الأصلي، خصوصًا بعد كل الجدل اللي حصل والمكايدة السودة المهببة اللي هتحصل، آه، 

من حقك تشوف مصلحتك، وتأمّن مستقبلك، وتطمع في اللي شايف إنك تستحقه. بس مشجع الكورة عاطفي، ومش كمان في الكورة مطلوب منه يفكر بعقلانية أو منطق، وواقعيًا؟ خليك في الزمالك يا زيزو. ملك في قرية، خير من أمير في مدينة آه احنا بالمقارنة قرية، 

بس قرية أهلها طيبين وحمولين وصبورين وحتى بنعمل ساعات من الغلابة رموز، إنما المدينة زحمة وعندها بدل الموهبة مية واقفين طابور، وما بترحمش، وما بتصبرش، ومابتسامحش، لأنها دايمًا فوق الجميع.



شاهد الفيديوهات
zamalek fans
التعليقات